Poradniki

Jak zgodnie z prawem i bezpiecznie korzystać z drona?
Jeszcze nie tak dawno były drogie i trudnodostępne. Obecnie, łatwiej niż kiedykolwiek przedtem możemy kupić dobrego drona wyposażonego w kamerę na własny użytek. Niestety wiele osób, zwłaszcza korzystających ze sprzętu rekreacyjnie, nie wie, że istnieje wiele prawnych obostrzeń dotyczących korzystania z dronów. Warto zwrócić uwagę na punkty, które mogą okazać się korzystnym źródłem wiedzy, zanim sięgniemy po drona.
Czytaj więcej
Rodzaje dronów – jak wybrać drona?
Trend popularności dronów wciąż się utrzymuje. Nic dziwnego – te urządzenia znacznie poszerzają twórcze możliwości fotografów i filmowców. Drony pozwalają na uchwycenie wyjątkowych kadrów z lotu ptaka i na kontrolowanie obsługi sprzętu z poziomu gruntu.
Czytaj więcej
Fotografia i filmowanie – jak korzystać z oświetlenia LED?
Odpowiednio ustawione oświetlenie to niezbywalny element wykonania dobrej fotografii. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się fotografią profesjonalnie, czy też chcesz wykonywać jak najlepsze zdjęcia na użytek prywatny, musisz wiedzieć, jak pracować z konkretnym oświetleniem – ostatecznie to właśnie ono sprawiło, że fotografia w ogóle powstała.
Czytaj więcej
Wybieramy Twój pierwszy aparat – jakie rodzaje możesz wybrać?
Pierwszy aparat jest niezwykle istotną inwestycją dla każdego, kto zaczyna swoją przygodę z fotografią. To on pomoże nam robić wprawki do dobrych zdjęć, pozwoli popełniać błędy, dzięki którym nauczymy się, jak fotografować. Powinien być na tyle prosty, by nie zniechęcić nas do nauki, lecz na tyle bogaty w różne funkcje, byśmy mogli uczyć się szerokiego wachlarza możliwości. Jak wybrać złoty środek? W tym artykule pomagamy wybrać Twój pierwszy aparat – zapraszamy do lektury.
Czytaj więcej
Czym charakteryzuje się fotografia reklamowa?
Reklama otacza nas zewsząd – widzimy ją w portalach społecznościowych i aplikacjach, wyszukiwarce, na stronach sklepów internetowych, a także w telewizji i prasie. W czasach kultury obrazu stworzenie dobrej wizualnej reklamy może sprawić, że dany produkt lub marka wybiją się na rynku. Nie powinno więc dziwić, że w ostatnich dziesięcioleciach fotografia reklamowa stała się jedną z ważniejszych dziedzin tej sztuki.
Czytaj więcej
Akcesoria do dronów
Drony wciąż zyskują na popularności – dzięki nim możemy wykonywać zdjęcia, do których wcześniej musielibyśmy znaleźć się na dużych wysokościach bądź wynająć kogoś, kto zrobi to za nas. Teraz możemy wykorzystać to poręczne urządzenie i kontrolować jego funkcjonowanie za pomocą pilota. Jednak dostępne są również specjalne akcesoria, które znacznie poszerzą możliwości Twojego drona. W tym artykule przedstawiamy kilka praktycznych dodatków do drona.
Czytaj więcej
Jak działają lampy studyjne?
Żadne profesjonalne studio fotograficzne nie może obyć się bez odpowiedniego oświetlenia. To dzięki niemu możemy osiągnąć pożądany efekt na zdjęciu – stworzyć naturalny portret, wyeksponować konkretne cechy fotografowanej osoby, miejsc czy przedmiotów. Sprawny fotograf dzięki właściwemu ustawieniu światła stworzy zdjęcie, które nie wymaga retuszu. Jakie elementy wyposażenia służącego oświetlaniu są niezbędne w każdym studiu fotograficznym?
Czytaj więcej
Co robić, by lepiej filmować?
Doczekałeś się już swojego sprzętu, w ręku dzierżysz kamerę lub smartfona i ruszasz z nimi na podbój świata. Jednak oglądając wyniki swojej pracy, nie jesteś do końca zadowolony. Filmy nie prezentują się tak, jakbyś tego chciał? W dzisiejszym wpisie kilka porad dla początkujących filmowców. Zapraszamy!
Czytaj więcej
Przygotuj kamerę GoPro na wakacje!
Sezon urlopowy już w rozkwicie. Pakujemy walizki i wyruszamy na zasłużony odpoczynek! Niezapomniane momenty warto uwiecznić, by w czasie chłodnych jesiennych wieczorów móc do nich powracać. Kamera GoPro to fantastyczne urządzenie, które da Ci wiele satysfakcji i możliwości. Pamiętaj, by je dobrze przygotować do wakacji. Jak?
Czytaj więcej
Jak wykonać dobry portret?
Stworzenie portretu, który będzie dobrze przemyślaną kompozycją, nie jest rzeczą niemożliwą. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach i zaangażować w sam proces twórczy swoją wyobraźnię. Dzięki temu z pewnością uda nam się wychwycić emocje portretowanej osoby lub grupy osób. Dziś garść wskazówek. Przyjemności!
Czytaj więcej